22 December 2012

Vacation - Jakarta

Assalamualaikum..

Tahun 2012 dah nak melabuhkan tirai.. konon ade tirai la kan..  Jadi sebelum cerita lama diperam dan akhirnya basi, baik aku cerita sekarang... At least ada juga kenangan yang boleh aku ingat dan ada juga sources yang boleh dijadikan bahan bukti buat anak cucu di masa depan... Aku kononnya beranganlah nak beranak dan bercucu dalam masa terdekat, namun apakan daya, aku masih lagi KANAK-KANAK REBINA walaupun umur dah nak masuk suku abad.. Angan-angan tinggal kenangan je lah kot.. Sabarlah wahai hati..

nak check in flight... with adik ku yang ngada-ngada tp amat disayangi.. puihh


Eh.. November lepas, aku ada ambil cuti 4 hari untuk bercuti bersama adik-beradik tersayang... Eh, mesti pelik kan kenapa adik-beradik je? mana pergi parents aku yang tercinta kan? haa.. kami tinggalkan mereka berdua untuk b'honey moon berdua.. hihi.. jahat giler pergi vacation tak ajak parents kan.. Tapi sebenarnya parents aku yang tak nak ikut.. ok, tak apa lah, even dia orang tak ikut, kami tetap teruskan juga apa yang dah di plan... sebenarnya percutian ini disponsor 120%.. wahh.. untung tak untung tak? percutian SPONSOR ok.. haha.. cakap nak kencang macam menang pertandingan plak sampai ada yang baik hati nak sponsor vacation kami ni kan.. hihi..

Vacation ni tak ada lah lama sangat tapi lama jugak lah.. ehh.. ape kau merepek ni senah.. Actually aku pergi Jakarta dalam 8 hari 7 malam.. macam lama kan sampai 8 hari noksss... padahal bila dah berjalan rasa tersangatlah sekejap.. Rasa tak puas gila.. Kat sana kami adik-beradik tak ada pakai agen langsung.. Tempat penginapan kami selama 7 malam adalah di Aston Rasuna.. Rasa nak tahu kat mana Aston Rasuna tu, silalah berkawan baik dengan En.Google..

cakap banyak pon tak boleh jugak kan.. jadi biarlah gambar yang bercakap.. lebih bermanfaat dari membaca apa yang aku merepek ni kan..


Hari 1st sampai jakarta tak sempat nak pergi mana-mana even nak convert duit pon tak sempat sebab money changer dah tutup.. semuanya disebabkan flight delay selama 2 jam.. jadi kami sampai kat Jakarta almost 10.30 malam waktu tempatan.. huh.. sedih jerk.. jadi, sampai ja kat jakarta tu, kitorang just pergi supper dekat Blok S.. Makanana dekat sana agak sedap.. Sedap-sedap pon aku cuma boleh telan martabak dia.. Martabak kat sana memang sangatlah superb.. Martabak Telur Special.. pheww... makan skali, nak lagi.. opss.. kat sana memang panggil martabak dan bukan murtabak ok.


Hari kedua makan dekat wak solo.. Ayam penyek wak solo memang power.. terbaik dari ladang.. macam nak makan lagi je rasanya.. sambal dia.. perghh.. hingga menjilat jari.. Dicampur dengan tempe goreng yang kow-kow punya sedap memang akan menjadi kenangan..

Habis bab makan.. sambung untuk next entry pulak lah... tunggu 'Vacation - Jakarta part-2'





Terima Kasih Sudi Singgah

0 si baik hati :

Post a Comment