19 August 2011

rara zikry

office hour.. time-tima macam ni lah masa yang sesuai untuk ZZ men-google-kan diri dengan current issues.. Tadi masa tengah go through tengok wall kat fb, ZZ nampak satu link yang direct to the link yang menceritakan pasal Rara Zikry ni.. ZZ rasa mesti ramai yang tak kenal Rara Zikry.. She's not a public figure.. She's just a girl who need help from us.. Yes from all of us..

Sebenarnya ZZ sendiri tak kenal siapa itu rara Zikry.. tapi lepas baca cerita dari link ini ZZ rasa macam makin menyenali siapa Rara Zikry.. Bagi ZZ personally, Rara ni seorang yang sangat cantik.. Siapa yang tak suka tengok sesuatu yang cantik kan? Walaupun ZZ ni seorang perempuan, ZZ tak malu nak puji orang yang cantik.. Bagi ZZ memang sangat cantik.. Walaupun dia bukan pelakon, atau apa sahaja, namun dia memang cantik mengalahkan seorang pelakon.. Senyuman dia memang boleh buat lelaki cair.. percayalah... kalau tak percaya click je kat sini (RARA ZIKRY)..

ini sedikit info pasal Rara ( Zarith Nadhira Binti Mohamad Zikri )




Pada 19 Mac 2010, Rara Zikry mengalami serangan asma ketika mengayuh basikal (tapi mummy dia cakap, masa dia tgh jogging) bersama rakan-rakan. Kemudian beliau dihantar ke Subang Jaya Medical Centre dan dimasukkan ke ICU dalam keadaan koma. Tak lama lepas tu dia terjaga tapi dah tak boleh cakap dan mengalami beberapa komplikasi lain. 
Tak berapa lama lepas tu, dia telah dipindahkan ke Hospital University untuk further treatment dan doktor diagnose dia telah mengalami Hypoxic Ischemic Encephalopathy (brain damage). Dan sekrang keluarga dia memerlukan sumbangan dari apa jua jenis tak kira wang ringgit, doa mahupun apa sahaja yang boleh meringankan beban mereka..

Jadi, marilah kita sama-sama mendoakan rara cepat sembuh..


for more info about rara click SINI
Terima Kasih Sudi Singgah

6 si baik hati :

  1. Semoga rohnya dicucuri rahmat dari Yang Esa

    ReplyDelete
  2. Tuhan lebih Menyayangi dirinya

    ReplyDelete
  3. cantikkan dia..semoga tuhan menempatkan dia dengan orang2 yang beriman..aminnn..

    ReplyDelete
  4. semoga dapat saudari remove atau at least blur kan gambar beliau. beliau telah tiada, jagalah aurat beliau. terima kasih

    ReplyDelete
  5. al-fatihah buat rara.. sama-sama kita doakan dia ditempatkan bersama org2 yg beriman.. amin..

    ReplyDelete
  6. azam: terima kasih atas teguran.. :)

    ReplyDelete