8 August 2011

let it go

Yang lepas biarkan lah ia nya berlalu pergi. Apa yang penting adalah masa akan datang.

    hey.. itu baru pembuka bicara ok. bukan penutup kata.. cewwaahh.. hari ni rajin pulak iolls nak buat entry baru. Konon-konon hari ini hari ahad la kan? so budget ada masa free walaupun hakikatnya memang iolls sangat free hari ini.. cuma disebabkan penyakit M yang memang semulajadi dah melekat dan sebati dalam diri iolls, jadi iolls tetap mengatakan yang iolls sangat busy.. busy dengan 'game poker fb'.. (mr. poker, ko ni memang melekakan aku lah) eh tak pasal-pasal mr.poker tu yang kena marah kan? tah apa apa tah nak marah tak tentu pasal.

   entry kali ni iolls bagi tajuk seperti di atas, cheewahh.. kenapa tetibe iolls nak emo time-time macam ni? sebab sememangnya iolls nak meng'emo'kan diri iolls.. al -maklumlah semenjak dua menjak ni macam-macam perkara telah berlaku. Banyak benda yang lepas telah memberikan iolls seribu satu pengajaran yang tak mungkin iolls lupakan. dari segi kerja, belajar, cinta dan segala-galanya. Kehidupan iolls pun mungkin berubah dari dulu..

  Berubah? eh, jangan salah sangka pulak ok.. iolls berubah apa mesti korang nak tau kan? (padahal x de sape nak tahu) budget blog ni glamor cam blog Hanis Zalikha atau Fatin Liyana atau Maria Elena la konon nya.. padahal ko sedar lah iolls, yang ko tu bukan sapa-sapa pon.. ko tu hanyalah insan yang asyik merepek di blog usang ko nih.. haha (sedeyh seyh ayat aku) haha..

   Sebenarnye iolls berubah bukanlah seratus peratus.. cuma sekarang ni tak macam dulu.. kalau dulu tangan iolls ni tak lepas dari hp. kadang-kadang tu sampai pergi toilet pon nak bawak hp.. addict la konon dengan hp tu.. Ni semua disebabkan hp iolls tak pernah berhenti dari berbunyi.. tapi sekarang semuanya dah berubah 100%.. sekarang iolls dah tak kisah kalau tak pegang hp tu even untuk sehari sebab iolls tau hp iolls susah nak berbunyi macam dulu dah..Tapi bila hp tu tak berbunyi, tak bermakna iolls rasa sunyi.. tapi iolls sangat suka dengan kehidupan sekarang. sebab tu lah iolls cakap 'let it go'.

  Selain itu, iolls juga berubah dari segi umur.. iolls dah makin membesar.. dah makin matang.. 'wal  hal ramai yang cakap iolls ni cam budak-budak'.. pekeheii nye aku ni cam budak-budak.. haha.. disebabkan iolls dah rasa matang, jadi iolls rasa macam dah tak nak jadi kanak-kanak yang asyik bergaduh sana, bergaduh sini.. jadi senyap itu lebih baik dari berkata-kata..

  Cuba kita appreciate apa yang ada depan mata sekarang. nescaya apa yang akan berlaku akan datang dapat memberikan kita cahaya yang lebih indah dari semalam. jangan lah nak sedih-sedih sangat.. lepaskan apa yang sudah lepas, hargai apa yang akan datang.

Terima kasih sejarah.. sejarah mengajar kita erti sebuah kehidupan.




Terima Kasih Sudi Singgah

0 si baik hati :

Post a Comment