9 May 2012

bayi itu tidak bersalah

Apa kesalahan si kecil itu??

Tiada kata yang terluah tatkala melihat si kecil yang tidak bersalah diperlakukan sebegitu kejam. Ya Allah.. Tidak perberikemanusiaan sungguh manusia yang melakukan perbuatan sebegini..

Bayangkan sekiranya anak yang dikandung selama 9 bulan di dera sebegini rupa.. Apa salah dia?? Besar sangatkah salah si kecil itu??

Tiada rasa belas kasihankah si pelaku yang sanggup memukul si kecil dengan bantal.. Bukan sahaja dengan bantal, malah si kecil yang tak bersalah itu juga telah ditampar,ditendang dan dicubit tanpa ada sekelumit belas kepada si kecil.. Inikah yang dinamakan manusia yang mempunyai akal dan fikiran??

Ya Allah... Kasihanilah si kecil itu.. Menangis dia dengan perlakuan yang tidak disangka.. Si kecil itu juga tahu akan erti kesakitan.. Siapa yang tahu akan erti tangisan si kecil itu?? Apa yang difikirkan olehnya?? Merangkaklah si kecil menggagahkan diri untuk lari dari diperlakukan sedemikian, tapi di tolak oleh si pelaku seperti bola.. Seperti patung..

Inikah yang dipanggil erti kemanusiaan...

Di pukul dengan bantal.. 

di cubit sekuat hati

di sepak sesuka hati.. 

Cuba bayangkan jika kita yang telah dewasa, telah mempunyai akal yang sempurna, mempunyai hati dan perasaan ini diperlakukan sebegitu rupa.. sakit kan? jadi.. apa perasaan si kecil itu? tidak sakitkah beliau? meraung dia dengan tangisan tapi tidak di endahkan.. namun makin disakiti.. terus disakiti..






Published with Blogger-droid v2.0.4

Terima Kasih Sudi Singgah

10 si baik hati :

  1. Slm kenal zureen....siapa tu dan dimana kejadian ni. Maaf tnya, akk tak beli paper, selalu baca online.
    Ni bukan anak dia ke? Segarang2 akk la, akk tak pernah sepak, pukul mcm tu sekali. Lg pun budak kecik, mana la tau hidup dan mati? Kesian......zalim betul si pelakunya.

    ReplyDelete
  2. MasyaAllah!!!!! knp la manusia tu kejam sgt.... budak kecil sememangnyew nakal, bersabarlah..kita pun kecil2 dlu entah2 lebih teruk kot... Ya Allah, ena rasa nk tlg je budak tu....

    ReplyDelete
  3. baby tu tau ape je selain menangis..apela yg perempuan tu fikirkan..tengok video tu pon tak mampu nak berkata ape...sedih

    ReplyDelete
  4. Kejamnya pompuan tuh. sedangkan binantang sayangkan anak dia. apa nak jadi orang sekarang ni. amat menyedihkan. hmm.

    ReplyDelete
  5. ~~zana@pb~~ : salam perkenalan kak zana.. :)
    kejadian ni yg sy bca berlaku kat petaling jaya.. tp ade jugak sumber cakap kat serdang.. so sy pon x pasti.
    ni mmg anak dia.. sebenarnye ade video dia dera anak dia.. tp sy x dpt nak link kan kat blog ni.. huhu.. dlm fb tgh hangat sekarang ni,. sedih sgt kak..

    ReplyDelete
  6. ♔Lady Ainaa♔ : dengar cerita punca dia sebab si kecil tu dah rosakkan barang that girl.. wallahua'lam.. tak tau la cerita tu btol ke x.. same la.. rasa cam nak je g amek that baby.

    ReplyDelete
  7. hu2..zatiey tak sanggup pon nak tgk vdeo ni..td kat fb rmai sngt org pos sal bnde ni..tak snggup nk tgk..


    mari kita sama2 berdoa supaya baby tu selamat dan dilindungi..Aminn..

    ReplyDelete
  8. Syakilla kebebeh : haah sedih kan tgk video tu.. rasa nak sepak je pompuan tu.. hurmm..

    Nysa Bum Bum: binatang yg x de akal pon boleh berfikir..ni kan kita yg dah dikurniakan akal fikiran.. nape la pompuan tu x fikir kan.. sedih... uhuk.. T__T

    ReplyDelete
  9. haah.. reen pon tgk kat fb gak.. sedih tgk.. tp org ckp cite ni dah setahun.. tak tau la btol ke x.. yg penting mmg kejam la dia buat cam tu kat si kecil yg tak tahu apa2..

    ReplyDelete
  10. katanya mak budak tu sakit mental... kesian baby tu...

    ReplyDelete