4 February 2010

we....



maaf kan aku bila aku tak sempurna..
bukan ku pinta untuk jadi sebegini
tapi atas kurniaan-Nya aku terima diriku seadanya
aku harap dirimu juga akan melakukan perkara yang sama
terimalah diriku seadanya aku..

ku tahu tak ada seorang pon manusia yang sempurna melainkan Nabi Muhammad..
jadi tak perlulah kita mencari yang sempurna sekiranya diri sendiri tak sempurna
terima lah setiap insan dengan hati yang terbuka..
mungkin ada hikmah disebalik yang berlaku..
lupa kan lah segala yang telah berlaku..
jangan lah diungkit lagi perkara yang lepas...
kosongkan lah minda kita dari pemikiran yang negatif..
jadilah seorang yang dapat menerima orang lain..
INSYAALLAH itu lebih berharga dari mengharapkan kesempurnaan yang tak pasti...
semoga hati kita bersih dari sebarang kekotoran..

sesungguhnya aku cinta akan kamu walau apa pon yang terjadi...
aku bersyukur atas kurniaan dari-Nya..
bagi diriku, kamu adalah sesuatu yang sangat berharga walau ku tahu kamu juga mempunyai kekurangan..
tapi aku x perlukan kesempurnaan cuma aku berharap kita akan menjadi lebih sempurna bila bersama... kita telah memenuhi satu sama lain..
kekurangan ku dilitupi oleh kelebihan yang ada padamu dan kekurangan mu dilitupi oleh kelebihan yang ada pada ku.. jadi itu lebih berharga kerana setiap perkara yang dilakukan bersama akan menjadi lebih bermakna..

percaya lah..
setiap apa yang kita lakukan pasti ada sebab dan musabab...
jadilah seseorang yang boleh menghargai sesuatu... jangan lah jadi seseorang yang mementingkan diri sendiri..
kita sebagai manusia tak kan boleh hidup tanpa bimbingan dari orang lain..
respect to each other..
sikap respect ini bukan bermakna kita lemah tapi ianya menunjukkan kekuatan kita...
jangan malu untuk mengatakan maaf..
perkataan maaf dapat melumpuhkan segala kekalutan dah kemarahan... maafkan lah sesiapa yang melakukan kesilapan.. sedangkan Nabi boleh maafkan ummatnya, tak kan kita sesama manusia tak boleh memberi maaf sesama kita?
anggaplah ianya dugaan buat kita..
kata maaf yang keluar dari mulut kita amat berharga dan tiada nilainya...




Terima Kasih Sudi Singgah

0 si baik hati :

Post a Comment