26 February 2010

kawan

kata ibu,
kawan itu umpama lebah,
habis madu, sepah dibuang....

kata papa,
kawan itu umpama ros,
dipandang cantik tapi bila dipegang, sakit...

kata atuk,
kawan itu umpama air,
ianya sentiasa mengalir...

kata opah,
kawan itu macam bulan,
dipuja dan disanjung,
tapi ianya nun jauh di sana...

kata sedare,
kawan tu dah macam makanan,
KAWAN makan KAWAN...

kata abg,
kawan tu seperti lembu,
mengikut saje ape yang dikata...

kata kakak,
kawan tu dah macam durian,
bau je busuk, tapi sedap dimakan...

kata adik plak,
kawan tu same macam biskut...
kejap ade kejap x de...

kata aku plak...
tak kisah la kawan tu macam mane skalipon...
umpama lebah ke, umpama bunga ros ke, umpama air ke, macam bulan ke, macam makanan ke, seperti lembu ke, macam durian ke, atau same seperti biskut....
die tetap KAWAN aku...
tau x sebab ape???

sebab.....

skali aku dah KAWAN dengan dia, SLAMENYE aku akan jadi KAWAN dia...
same la ngan bercinta... skali aku dah cinta, slamanya aku akan CINTA dia sorang jerk...
tapi kawan tu x de la sorang k??
kawan aku ramai... hope kekal smpai bile2...
kite KAWAN kan kawan-kawan???


Terima Kasih Sudi Singgah

1 si baik hati :