22 August 2014

Malaysia Berkabung

22.8.2014 
Hari ini merupakan detik yang menyentuh hati dan perasaan kita sebagai insan. Pada tarikh ini, dapat di lihat di semua media sosial heboh tentang hari memperingati mangsa-mangsa nahas MH17 yang di tembak di sempadan ukrain dan rusia pada sebelum raya. Dan hari ini merupakan detik di mana jenazah-jenazah mangsa di bawa balik ke-Malaysia. 



22.8.2014 
Pada tarikh ini dapat di lihat seluruh rakyat di setiap pelusuk  Malaysia mendoakan mereka. Walau hanya jasad yang di bawa pulang, namun semuanya amat bermakna bagi keluarga dan sahabat mangsa. 

Kita.. 
Kita walaupun kita tidak mengenali antara satu sama lain, namun pemergian mereka amatlah di rasai. Menitis air mata ini melihat sayunya suasana yang berlaku. 


22.8.2014
Melihat air mata si anak kecil yang seperti mengerti akan ketiadaan ibu, bapa, abang, kakak mahupun saudara mereka bisa meruntun hati kecil ku ini. Hati kecil kita sebagai manusia yang punya hati dan juga perasaan. 

Ya ALlah, moga roh-roh mereka yang beragama Islam di cucuri rahmat dan bagi mereka yang bukan beragama Islam, Rest in peace. 

Innalillah...


Mari sedekahkan al-Fatihah 




Terima Kasih Sudi Singgah

4 si baik hati :

  1. sedih namun apakan daya kita melawan ketentuan Allah..

    ReplyDelete
  2. semoga Allah mempermudahkan urusan mereka

    ReplyDelete
  3. al-fatihah buat semua keluarga mangsa bragama islam.. semoga tabah

    ReplyDelete