27 February 2013

Lasagna

Lasagna memang awesome.. Dulu-dulu aku tak tahu apakah itu lasagna? sedapkah lasagna tu? binatang bertandukkah, bermisaikah atau apakah itu lasagna sebenarnya. But now aku dah tahu apakah itu lasagna dan aku semakin suka akan 'dirinya'.. oh apakah aku jugak tergolong dalam manusia yang digelar perosak bahasa....

ini pertama kali lah aku buat lasagna tapi lebih tepat lagi 'belajar' buat lasagna. Mula-mula memang rasa macam susah sangat nak buat lasagna ni. huh!! leceh sungguh tapi bila lasagna itu siap, rasanya macam wow.. amazing.. sluurrppp tambah banyak kali. buat 4 loyang pon tak cukup wa cakap sama lu.




Ini lah rupa lasagna yang dilayerkan. yang putih sebelah kanan itu adalah white sauce. yang disebelah kiri itu pula kepingan lasagna yang telah dilayerkan dengan sauce spagethi. lepas tu ditaburkan juga dengan cheedar cheese.



Ini pula rupa lasagna yang siap dibakar. Masa aku nak ambil gambar ni, banyak tangan yang tak sabar nak merasa lasagna ni.. jadi beginilah rupa lasagna yang telah siap dimasak dan juga dimakan..

Macam nak buat lagi la besok, tapi lasagna ni kalau makan selalu memang boleh menambahkan kalori-kalori di dalam badan dan silap hari bulan boleh jadi lemak tepu di dalam badan. Dah la sekarang ni memang kerja aku ni menambahkan lemak-lemak yang telah tersedia dalam badan. Tapi bagi aku, lupakanlah diet semua itu, asalkan perut kenyang. Aku ni spesis 'jaga perut' dan bukan jaga badan.. hahaha..

apa yang penting? kita HAPPY..

Published with Blogger-droid v2.0.10

Terima Kasih Sudi Singgah

3 si baik hati :

  1. lasagna list pending dlm list resepi aku. haha nak sangat buat tapi xbuat2 lagi. haha nanti lah buat mls nak cari bahan. kehkehkeh

    ReplyDelete
  2. rajin btol kau main masak2 kan nana..

    ReplyDelete
  3. urmmmm, sodapnya.. nak satu. hehe

    ReplyDelete