13 April 2017

Fast and Furious 8

Assalamualaikum.

Sekali sekala keluar malam, hang out dengan family memang boleh hilangkan stress dan juga penat bekerja.

So here we go for last night.



Jalan-jalan jumpa Vin Diesel and family. Sememangnya akak peminat tegar fast and furious ni. Dari first series dia akak ikut till now dah siri yang ke 8 dan jujur akak tunggu untuk siri yang ke seterusnya. 

Untuk FF8 ni, bagi akak dia mempunyai story line yang agak kuat berkisarkan family. Bagi sesiapa yang ikut cerita ni dari siri-siri yang awal dulu memang watak Dominic Toretto ni merupakan seorang family man. Macam mana cara dia jaga adiknya, Mia dan dia anggap team dia sebagai satu family mesti kita semua dapat rasakan. 

Jadi dalam episod 8 kali ni, dia berkisarkan Dom dan family nya. 

Permulaan jalan cerita dah membuatkan penonton terpegun, tersenyum dan menanti jalan cerita seterusnya. 

At first before kita step into cinema mesti kita akan fikir mungkin cerita ni tak akan sama macam siri-siri yang sebelum ni sebab Paul Walker a.k.a Brian dah mati. Ye lah, Brian kan dah berlakon F&F since 1st episode. Tapi siapa sangka kan dia mati dalam usia muda.

Tapi tak dinafikan cerita fast and furious 8 ni tak kurang hebatnya. 

Terutama bila Dom ambil keputusan untuk beralih arah dan sanggup berlawan mendapatkan nuclear missile. Siapa sangka Dom yang seorang family man akan beralih arah kan? 

Sebelum Dom ambil keputusan beralih arah tu, dia ada jumpa pengganas cyber yang di gelar chyper. Dan lepas tulah bermulanya Dom beralih arah dan meninggalkan Letty serta rakan-rakan yang lain. 

Tentunya ada sebab kenapa Dom beralih arah kan? Jadi nak tau kenapa Dom beralih arah, boleh lah tengok sendiri kat wayang atau tunggu pirate dvd keluar lah ye. 

Kat sini akak nak bagi 5 star untuk Fast and Furious 8. 

Terima Kasih Sudi Singgah

0 si baik hati :

Post a Comment